Studie prokázala, že piloti havarujících letadel jsou téměř vždy pod značným tlakem a je třeba s tím něco dělat, aby se už tragedie letadla Jak-42 víckrát neopakovala.
Zdroj: Novinky.cz
Zdroj obrázku: Dynamite Imagery / FreeDigitalPhotos.net
Mezi možnými řešeními se uvažuje o podávání alkoholu před letem. Tuto metodu testuje ruské letectvo již od dob svého vzniku, avšak s výsledky pod hranicí statistiké chyby. Jelikož největší podíl na stresu pilotů nese fakt, že se letadlo řítí k zemi, testují letečtí kostruktéři žaluzie, které v případě krize automaticky zatemní čelní sklo a optimizéry přístrojových dat, které nepříznivé údaje (jako rychlost klesání, stav paliva a podobně) upravují na méně stresující hodnoty.
Dále se uvažuje o uvolňování tlaku pomocí masážních křesel, aromaterapie nebo jógy.
Zdroj: Novinky.cz
Zdroj obrázku: Dynamite Imagery / FreeDigitalPhotos.net
Mezi možnými řešeními se uvažuje o podávání alkoholu před letem. Tuto metodu testuje ruské letectvo již od dob svého vzniku, avšak s výsledky pod hranicí statistiké chyby. Jelikož největší podíl na stresu pilotů nese fakt, že se letadlo řítí k zemi, testují letečtí kostruktéři žaluzie, které v případě krize automaticky zatemní čelní sklo a optimizéry přístrojových dat, které nepříznivé údaje (jako rychlost klesání, stav paliva a podobně) upravují na méně stresující hodnoty.
Dále se uvažuje o uvolňování tlaku pomocí masážních křesel, aromaterapie nebo jógy.
Komentáře
Okomentovat