Na nové trati za miliardy jezdí vlaky pomaleji než dřív, protože Správa železniční dopravní cesty přiměla strojvůdce podepsat věcnou odpovědnost za škody na trati, vzniklé vykolejením nebo srážkou vlaků.
Zdroj: iDNES
Zdroj obrázku: Sura Nualpradid / FreeDigitalPhotos.net
"Máme strach," přiznává nejmenovaný strojvůdce František Makáček z Frýdku Místku, který jezdí na přestavěných pražských tratích každé úterý a čtvrtek ráno a okolo poledne. "Z našich platů si prostě nemůžeme dovolit zaplatit případné škody. Víte co to stálo peněz?"
Víme. Přestavba pražských tratí vyšla na zhruba devět miliard korun a byla nutná zejména kvůli tomu, že je třeba v Libni zastavovat u prvního nástupiště, což vyžadovalo radikální zásah do původního projektu, který počítal až s nástupištěm tři.
SŽDC si však cení opatrnosti strojvůdců a věří, že nové trať tak déle vydrží a celkově se přispěje k bezpečnosti kolejové dopravy. V letních měsících mohou navíc cestující kolem tratě za jízdy sbírat houby.
Zdroj: iDNES
Zdroj obrázku: Sura Nualpradid / FreeDigitalPhotos.net
"Máme strach," přiznává nejmenovaný strojvůdce František Makáček z Frýdku Místku, který jezdí na přestavěných pražských tratích každé úterý a čtvrtek ráno a okolo poledne. "Z našich platů si prostě nemůžeme dovolit zaplatit případné škody. Víte co to stálo peněz?"
Víme. Přestavba pražských tratí vyšla na zhruba devět miliard korun a byla nutná zejména kvůli tomu, že je třeba v Libni zastavovat u prvního nástupiště, což vyžadovalo radikální zásah do původního projektu, který počítal až s nástupištěm tři.
SŽDC si však cení opatrnosti strojvůdců a věří, že nové trať tak déle vydrží a celkově se přispěje k bezpečnosti kolejové dopravy. V letních měsících mohou navíc cestující kolem tratě za jízdy sbírat houby.
Komentáře
Okomentovat