čtvrtek 5. ledna 2012

Na nové trati za miliardy jezdí vlaky pomaleji než dřív

Na nové trati za miliardy jezdí vlaky pomaleji než dřív, protože Správa železniční dopravní cesty přiměla strojvůdce podepsat věcnou odpovědnost za škody na trati, vzniklé vykolejením nebo srážkou vlaků.
Na nové trati za miliardy jezdí vlaky pomaleji než dřív

Zdroj: iDNES
Zdroj obrázku: Sura Nualpradid / FreeDigitalPhotos.net

"Máme strach," přiznává nejmenovaný strojvůdce František Makáček z Frýdku Místku, který jezdí na přestavěných pražských tratích každé úterý a čtvrtek ráno a okolo poledne. "Z našich platů si prostě nemůžeme dovolit zaplatit případné škody. Víte co to stálo peněz?"

Víme. Přestavba pražských tratí vyšla na zhruba devět miliard korun a byla nutná zejména kvůli tomu, že je třeba v Libni zastavovat u prvního nástupiště, což vyžadovalo radikální zásah do původního projektu, který počítal až s nástupištěm tři.

SŽDC si však cení opatrnosti strojvůdců a věří, že nové trať tak déle vydrží a celkově se přispěje k bezpečnosti kolejové dopravy. V letních měsících mohou navíc cestující kolem tratě za jízdy sbírat houby.

Žádné komentáře:

Okomentovat